tisdag 10 mars 2009

tisdagstankar

hemska tanke, imorse fick jag så lov att kliva upp. jag är en utpräglad nattmänniska och funkar inte alls om jag MÅSTE kliva upp på morgonen. idag måstede jag det då det var dags för medarbetarsamtal på jobbet. usch så sur jag kan vara när jag måste stiga upp. surnade på storbarnen då dom fått för sig att man inte måste äta frukost för ingen annan gör det. jag har supersvårt att inte tvinga dom att äta då. jag måste jobba på det. men jag tycker faktiskt att man har ett ansvar som vuxen att få till ett normalt ätmönster och det är inte normalt att inte äta frukost för att sedan bli aphungrig nästan på en gång och när det är lunch så äter dom så dom nästan spricker. att det dessutom ibland på deras skola är så att maten är slut så dom inte kan äta sig mätta kan ju även det leda till att dom inte får i sig mat på hela dagen. jag gjorde iordning fullkornsmacka, och en tallrik med mjölk och cornfalkes till dom iallafall innan jag åkte och dom åt inte upp det.

imorgon kliver jag upp tidigt igen och då ska jag erbjuda ägg och bacon, risgrynsgröt och goda mackor som jag håller på att baka nu. det ska väl tusan gå att få dom att själv välja att äta frukost. på de veckor dom är i sin andra familj så får dom göra iordning fruksoten själv och vad jag förstår så äter dom inget alls då heller. gah, vad svårt allt ska vara jämt.

mätte mig igår (se måttliga faktan här till höger) och måtten har gått ner sedan förra veckan men några mått har stått stilla också. jag börjar undra om jag ställt mitt första mål för högt, det kanske är orimligt att loosa 7,8 på 21 dagar för mig. men på söndag vet jag, då ska jag väga mig för första gången. men jag känner att jag minskar för var dag och jag börjar att trivas med mig själv bättre och kläderna börjar att passa bättre. ljuvligt!

nä nu måste jag fortsätta med mitt bakande, tjipp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mina mått står också still på sina ställen...det behöver inte betyda att du inte gått ner dina önskekilon på 3 veckor. Det tror jag att du har gjort när du kört ren kur. Miidjan har ju minskat 8 cm! Kanonbra!