söndag 8 mars 2009

andra veckan avklarad

jösses så tiden springer iväg. nu har jag redan slimkurat i 14 dagar, snacka om att det bara sagt swosch. slimkurandet går väldigt bra iallafall. jag har blivit utsatt för massor med frestelser som vanligt men jag blir förundrad över hur ståndaktig jag är när jag väl bestämt mig. igår var vi hembjuden på middag hos våra vänner. värsta sortens fisk- och skaldjurgrytan bjöds det på. övriga mumsade så dom nästan storknade och jag var så glad för deras skull att dom kunde njuta så. själv mumsade jag i mig slimsoppa med svampsmak. tänker som så att det ska bli så skoj att bli bjuden på mat igen och att jag gärna äter den där grytan när jag är smal men inte nu :)

jag köpte en väldigt bra bok på bokrean, den heter Familjepack- En bok om styvmammor, plaspappor och bonusbarn precis den bok som jag sökt efter, en bok om en kärnfri familj och så plötsligt låg den bara där mitt framför mig. den är superbra! tar upp ämnet så bra och målande och det är så skönt att kunna känna igen sig i det som skrivs. att ta del av andras erfarenheter är också toppen. jag tror att jag trots allt är väldigt förskonad iom att jag hade barn också, på det viset så känns det som om jag och min älskade jobbar på samma planhalva. att alla barn dessutom välkomnat oss båda och vårt förhållande gör ju inte saker sämre heller. men det är ändå bra att få läsa om hur det är att vara låtsasmamma, att det inte bara är jag som tycker kraven och förväntningarna på mig ibland är ställda megahögt (av mig själv och andra) medan jag i nästa stund förväntas ta ett steg tillbaka. det är inte lätt när styvfamiljen inte är normalen utan att kärnfamiljen är det. sen så är ingen av mina vänner i styvrelation så jag har inte haft möjlighet att diskutera så mycket. som sagt boken är väl värd att läsa!

nu öser snön ner över sundsvall och jag börjar befara att det inte blir någon vår förrän i juni i år och det känns ju sådär. jag är klar med vintern nu, mina hundar är klar med vintern, min bil gjorde klart för mig att den också är klar med vintern genom att bakrutan har spruckit och då passar snö väldigt dåligt.

imorgon när jag vaknar ska jag åter mäta mig och sen är jag ju ruskigt nyfiken på att veta hur många kilon jag har tappat för på söndag är det vägning hos konsulenten, min första vägning och förhoppningsvis ska jag ju ha klarat mitt första mål då att ha loosat 7,8 kilo.

nu ska jag slösurfa på jobbet och ladda upp mig för en härlig vecka med barnen. älskade ungar vad tomt det kan vara i huset när dom är borta. iofsg så har ju storkillen varit med oss i veckan men ändå, det är tomt när några saknas.

2 kommentarer:

Weronica sa...

Åh du e grymt duktig, men visst känner man sig mer än bäst när man lyckas att sitta så som du gjorde, helt fantastiskt bra jobbat för det är banne mig inte lätt.
Den där boken ska jag banne mig oxå leta efter verkar va nåt för mig, e ju sk. styvmamma åt tre stycken, min man e styvpappa åt tre stycken och tillsammans har vi inga egna å kommer ej satt bli heller, det räcker lugnt med sex barn i huset! Men som sagt kan va roligt att läsa om andras erfarenheter.

ha en bra dag trots snö!

Anonym sa...

Jadu..ibland känner man sig totalt oövervinnerlig. Starkt jobbat!
Hoppas du nått ditt första mål på söndag. Hur det än blir så har du jobbat på fantastiskt bra.!! :)