onsdag 4 mars 2009

män som hatar kvinnor

jag säger bara män som hatar kvinnor. otroligt vilken bra film!

vi fick ju en kille här den här barnfria veckan då han inte ville åka till stugan med sin mamma på sportlovet. igår så kom han hem från en kompis och frågade om han fick sova över hos sin kompis. visst sa vi och tada, en ledig kväll utan barn och klockan vara halv åtta. snabbt ut med hundarna och sen lite fix av kläder och så tada var vi på bio. min älskade vän han festade till på godisremmar och sånna där snacks som smakar sour ceam. jag hittade inget mineralvatten och kom på mig själv med att känna mig grymt syndig med en cola light i handen. drickan var god och som sagt filmen var grym. härlig känsla att bara vara ledig, sitta i biomörkret med älskade vännen och se en sån otroligt bra film. vardagslyx till max!

igår kom jag på mig själv med att kolla ryan airs alltid så bra priser på flygresor och vips så hade vi bokat in en resa till rom i maj på min lediga vecka. italien och rom har alltid känts som ett ställe jag vill åka till och samma är det för min älsade vän så gissa om vi ser framemot en resa dit. i maj är det ju högsäsong där och sommarvarmt. jag har suttit och kollat in lite olika hotell i rom och jag måste säga att dom är minst sagt bra på att göra hemsidor i rom :) jag har hittat minst 40 olika hotell med hemsidor. jag blir jätteglad för det då jag minns att det var noll sökträffar (nästan) då vi åkte till warszawa förra året då vi sökte hotell hemifrån. nu hade jag tänkt boka rum redan innan så vi slipper släpa väskor och söka hotell som vi gjorde där då. lyxa till det lite liksom ;)

med slimkuren går det bara toppen. jag springer in i storflickans rum där den enda helkroppsspegeln finns och speglar mig titt som tätt. det går ju undan nu och jag vet sedan förra gången att det är bra att hänga med i svängarna. jag tjyvmätte mig lite runt midjan idag också och den verkar ha krymt 2 centimer till sedan i måndags, som sagt det går undan.

Inga kommentarer: