söndag 1 mars 2009

7e dagen- räservecka

redan sjunde dagen idag. vad den här veckan har gått fort och det har verkligen funkat skitbra med slimkuren. jag känner mig så grymt motiverad att jag nästan blir otålig. jag vill att veckorna ska gå ännu fortare så jag kommer i mål snabbare. jag längtar att få vara smal och sätta på mig dom jeansen som ligger i garderroben och är så där retligt för små just nu.

helgen har varit toppen. jag har utsatts för mängder av härliga frestelser som jag bara lett glatt emot och stått emot. vad sägs om en dessa härliga frestelser:

- fredagsmys med älskade man och son, så ska det låta på teven. på vardagsrumbordet fanns chips, ölkorv och nötter och sedan en härligt iskall öl. jag festade till på bubbelvatten och kände mig så glad att jag snart ska vara smal igen. tänkte mig riktigt in i känslan att vara smal. oj vad jag längtar dit så ingen ölkorv i hela världen kan förleda mig och inte ens en iskall öl kan övertala mig :)

- lördag med främmande och ett dignande tacobord, öl och cider. jag gjorde iordning slimsoppa med smak av svamp och njöt av att se dom andra äta sig mätta. lite senare melodifestivalen på teven och lördagsgorra på både längden och tvären. jag bubblade vatten i soda stramern och festade till med lite smak av lightflädersmak. vilken fest ;)

- söndag på stora köpcentrat med familjen mumsandes på IKEAs mat och superbilliga desserter. jag tog och slog till på ramlösan med skogshallonsmak och en kopp kaffe. jisses vad jag är bra!

ikväll har jag varit hos konsulenten och inhandlat slimsoppor för två veckor framåt. hon kommer att vara borta nästa söndag så då passade jag på att inhandla allt på en gång så slipper jag fara dit på onsdag i nästa vecka. jag valde att inte väga mig idag, precis som jag hade planerat. utan jag väger mig om två veckor och då hoppas jag att jag har uppnått mitt mål att ha gått ner dom där 7,8 kilona som jag väger över 80 så att jag då väger 70-nånting. men imorgon när jag vaknar tänkte jag mäta mig. så spännande att se måtten sina :)

nä nu lite slösurfning för att döva längtan hem från jobbet. jag som nyss kom hit längtar redan hem och hem kommer jag inte förrän om 9,5 timma :) lyllos mig

2 kommentarer:

Weronica sa...

Men va härligt=)
Du kämpar ju på bra som bara den.....man blir riktigt inspirerad av att läsa om hur bra det går för dig.
Kämpa på nu!

Anonym sa...

svar: ja men vad roligt att du hittade till min blogg :)

ja det kräver sin man/kvinna att orka med dessa veckor haha så klart vi är bra ;)