torsdag 26 februari 2009

4e dagen - en redigt bra dag

mina slalomplaner gick i graven när jag insåg att det var bättre för mig att sova när jag kommit hem från jobbet. jag ska ju till optikern och saffy imorgon så då blir det inte många timmars möjlighet att sova. ett moget beslut kan jag tycka och oj vad skönt det var att sova i ett tomt hus.

på lillgubbens dagis frågade dom i morse var jag planerar att ha honom i skolan. oj, vad jag ligger efter med det. men både jag och hans pappa tycker det är bättre att han går i skolan här där jag bor än där jag bodde förut. fick energi att ringa och ordna med det och det var ju tur det. bara för att lillkillen är skriven hos pappa så hade han hamnat mellan stolarna. den 16e februari hade varit sista dagen att ansöka om skola och det hade man blivit varse om han hade varit skriven hos mig för då hade jag visst fått ett stort vitt kuvert hemskickat. det dröjde ett tag i min nattjobbade hjärna att fatta vad handläggaren på kommunen sa och ännu ett tag innan jag förstog att det inte var jag som missat något utan att det helt enkelt inte skickats något kuvert till mig eftersom grabben är skriven i annat län. men nu har alla blanketter skickats efter för att ordna med byte av barnomsorg samt folkbokföring, vad bra det blir!

med mitt slimmande går det bara toppen. jag äter varm soppa i tallrik med sked till middag tillsammans med övrig familj (ingen av barnen har frågat än *puh*) och till frukost när jag kommer hem från jobbet tar jag massor av vatten och en choklad och kaffe. sen innan jag sticker på jobbet tar jag en soppa också. ibland om jag inte jobbar så tar jag en halv till lunch och den andra halvan till kvällsfika. ja det går så otroligt bra det här och jag längtar så tills jag är smal igen. jag ser mycket fram emot att mäta mig på måndag för att se förändringen.

imorgon är det som sagt optikerbesök. jag har ju faktiskt inte sett bra sedan länge. så nu tänker jag sitta där tills jag får mig en bra styrka på linserna och sedan ska det bli skönt att köpa nya glasögon. efter det bär det av till saffy's saloon :) för lite trimning av barret. jag sparar ju och sparar håret men just nu är det gräsligt och dessutom är min utväxt störande fult. jag vet hur besviken min älskade frissa blir när jag gör egna hemmafärgningar så nu får hon färga min utväxt. det bästa med min frissa är att vi är lika intresserade av att prata hund. så det är minsann en riktigt trevlig stund vi har tillsammans :)

nu ska jag läsa lite bloggar och slösurfa och längta tills jag slutar att jobba om drygt 8 timmar.

tjipp

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh roligt med ännu en ck:are=)
Du är ju riktigt duktig, ska blir oligt att följa dig på vägen.....Lägger dig som länk på min sida.

Lycka till nu!
//Weronica