tisdag 17 mars 2009

solen skiner

jag vågar inte utbrista att våren här. men idag skiner solen och snön smälter i en rasande fart och solen skiner och den värmer gott! 1,5 timmes promenad med jycklos är avklarad och sedan gjorde jag min årliga solariumvisit. lagomt i februari mars brukar jag sola en gång i typ 15 minuter bara för att få lite liv i skinnet. jag är ju en sådan som har massor av fräknar men på vintern bleknar dom och jag blir nästan genomskinlig. gissa om det var toppen att sola solarium. jag gör ju inget annat än att gå runt och fryser iom slimkuren så att ligga där och svettas kändes lyxigt med stort l.

jag kom på en nackdel med denna slimkur, en tråkig bieffekt och det är munhygienen. alltså tänderna som aldrig får gnuggas mot någon mat eftersom allt dricks har ständigt ett lager med beläggningar som jag måste borsta bort. en äcklig smak är det i munnen mest hela tiden så jag kan lova att min tandborste får göra rätt för sig just nu. usch och blä för dessa beläggningar.

den här veckan är vacuumvecka. alltså inga barn hemma. bara jag och han och hundarna. det är så tomt det är ju inte så här jag vill ha det, jag vill ha dom här hela tiden. visst, det är lyxigt att bara rå varandra men det är kul i en timme sen känns allt så tomt. nu ska jag bege mig på en tur till bibilioteket för att se om där finns några bra reseböcker om rom och grekiska ö-världen.

tjipp!

1 kommentar:

Weronica sa...

Visst är det härligt med liiite vårtecken, man får på vippen lite vårkänslor iaf=)
Ja vad skulle man göra utan barna, just nu vill jag bara bli av med alla 6 stycken här och när jag väl blir det, då vill man ha tebax dom hehe.
Ska oxå börja sola tänkte jag, ha lite grund innan Cypern hehe.....

ha det gött!