måndag 23 februari 2009

slimningsresan påbörjad

se så, då var jag igång igen med en slimningsresa. igår träffade jag en slimningskonsulent som hade mottagning hemmavid. en snabb introduktion, eftersom jag redan är med på allt vad det innebär med en slimmarkur, och sedan vägning. jag hade inte ställt mig på vågen på länge och jag vägde nästan 8 kilo mer än jag trodde att jag skulle väga. jag kan säga som så att dom 8 kilona har kommit dom sista två veckorna så det ska bli skönt att säga good bye till dom. jag känner mig dyngmotiverad och det var med glädje jag tog mig en frukost i morse. kan säga som så att slimsoppan smakar riktigt gott så det här kommer bara att gå toppen.

jag hade ställt in mig på en 8 veckors kur men med dom där 8 surprisekilona så tror jag det är mer relevant att ställa in sig på en resa på 10 veckor. startdatum idag 23 februari 2009 och slutdatum har jag satt till 4 maj 2009. sen kan ju min planering revideras under resans gång.

mitt första mål nu är att väga mig igen om 3 veckor (den 15 mars) eftersom konsulenten har stängt den 8 mars då det gått 2 veckor. och då ska jag ha gått ner till -80. det blir mitt första mål att komma till 70-nånting.

nu ska jag ut på promenad med min jyckar och sedan ska jag ta ett måttband och mäta mig på alla möjliga och omöjliga ställen. det är ju så sjukt roligt att se hur många centimeter jag kommer att tappa. oj, vad jag känner mig motiverad och vad roligt det kommer att bli.

vad bra jag är!

Inga kommentarer: